Wednesday, September 2, 2015

Khasiat Durian Belanda Bagi Kesihatan Badan

Khasiat Durian Belanda Bagi Kesihatan Badan - Pada masa ini artikel, kita akan membincangkan mengenai khasiat buah-buahan durian belanda untuk Anda semua. Durian belanda adalah sejenis tumbuhan ubat-ubatan yang dipercayai mengandungi banyak manfaat bagi tubuh. Buah-buahan yang manis dan lazat, bukan sahaja berkenan di lidah semata-mata tetapi juga mempunyai banyak kebaikan yang baik untuk badan.

Kebaikan Buah Durian Belanda Untuk Badan

Khasiat Durian Belanda Bagi Kesihatan Badan
Khasiat Durian Belanda Bagi Kesihatan Badan
Ini amat berpatutan, kerana buah-buahan berkhasiat pemakanan sebatian seperti serat, karbohidrat, potassium, Vitamin C, kalsium, air, dan lemak. Well, ini kita boleh meramalkan bagaimana buah-buahan durian belanda faedah untuk tubuh.

Daftar kebaikan buah-buahan durian belanda untuk kesihatan

1. Serat

Buah-buahan durian belanda mengandungi serat yang boleh membantu melancarkan sistem penghadaman dan metabolisme di dalam badan. Di samping itu, gentian dalam durian belanda yang boleh mengawal berat badan.

2. Karbohidrat

Dalam segelas durian belanda jus mengandungi karbohidrat sebanyak 38 gram sebagai sumber tenaga badan. Karbohidrat yang terkandung dalam buah-buahan pastinya lebih sihat daripada yang ditemui dalam kek sekali gus mengakibatkan buruk bagi tahap gula dalam darah seseorang.

3. Kalium

Durian belanda jus mengandungi kalium yang boleh membantu otot-otot di dalam badan, mengawal tahap tekanan darah, dan juga untuk membaiki tulang.

4. Vitamin C

Durian belanda mempunyai tinggi vitamin C bertindak sebagai antioksidan. Ini fungsi antioksidan untuk melawan pelbagai penyakit dalam badan, termasuk menyembuhkan luka dan mencegah kerosakan kulit.

4. Air

Durian belanda juga mengandungi banyak air, walaupun dalam secawan air mengandungi sebanyak durian belanda 183 gram. Kemudian buah durian belanda jika munasabah boleh mencegah bermulanya dehidrasi tubuh.

5. Fosforus dan kalsium

Lain-lain kandungan mineral yang terkandung dalam durian belanda itu adalah fosforus dan kalsium. Dalam 100 gram buah-buahan durian belanda terdapat seramai 27 mg fosforus dan kalsium 14 mg. mineral ini adalah berfaedah untuk pembentukan tulang serta menghalang tercetusnya osteoporosis.

Khasiat buah Durian belanda untuk kolesterol, Gout, darah tinggi

Buah-buahan durian belanda mempunyai rasanya yang manis dan segar terutama apabila dibuat jus minuman. Di sebalik hidangan buah-buahan durian belanda, ternyata yang Simpan sejuta manfaat yang sangat baik untuk badan. Semua bahan-bahan yang terkandung di dalamnya adalah bermanfaat untuk kesihatan badan. Ingin tahu apa kelebihan buah-buahan durian belanda untuk badan? Faedah-faedah berikut durian belanda buah-buahan yang Anda tahu, antaranya:

a. Khasiat durian belanda buah-buahan untuk kolesterol

Seperti yang kita tahu di atas, pemakanan serat buah-buahan adalah baik untuk tubuh. Dalam 100 gram daging buah-buahan durian belanda giliran boleh memenuhi keperluan serat harian badan sebanyak 13%. Well, gentian ini adalah juga peranan yang baik dalam penyerapan kolesterol yang tidak baik di dalam badan. Jadi sebagai memudahkan kolesterol yang tidak baik daripada badan, yang bermakna bahawa hanya biarkan hidup dalam kolesterol dalam badan.

b. Manfaat durian belanda buah-buahan untuk tekanan darah tinggi

Bukan sahaja durian belanda daun untuk merawat tekanan darah tinggi atau hipertensi. Kerana ia ternyata, buah-buahan durian belanda rasa lazat mempunyai keberkesanan sama untuk merawat tekanan darah tinggi. Beberapa kajian telah membuktikan keberkesanan durian belanda buah-buahan ini yang mampu merawat penyakit darah tinggi. Ini adalah kerana, buah-buahan durian belanda mengandungi bahan-bahan yang mampu wad dari bermulanya hipertensi. Jadi, jika anda mahu penggunaan durian belanda buah-buahan yang sihat setiap hari.

c. Khasiat buah-buahan durian belanda asid urik

Lain-lain manfaat buah-buahan durian belanda adalah mampu untuk merawat gout. Dengan memakan buah-buahan durian belanda secara kerap, badan akan terlepas dari penyakit asid urik.

Ya, itulah ulasan mengenai kandungan dan kelebihan buah-buahan durian belanda itu bukanlah satu peruntukan sebelumnya yang tidak dijangka. Semoga berguna untuk anda semua!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Khasiat Durian Belanda Bagi Kesihatan Badan